همه چیز درباره نرم افزار CRM



مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به اصول، شیوه ها و دستورالعمل هایی اطلاق می شود که یک سازمان در هنگام تعامل با مشتریان خود از آن پیروی می کند. از دیدگاه سازمان، کل این رابطه تعاملات مستقیم با مشتریان را در بر می گیرد، مانند فرایندهای مربوط به فروش و خدمات، پیش بینی، و تجزیه و تحلیل روندها و رفتارهای مشتری. در نهایت، CRM در خدمت به منظور افزایش تجربه کلی مشتری است.
کلید Takeaways

مدیریت ارتباط با مشتری شامل اصول، شیوه ها، و دستورالعمل هایی است که یک سازمان هنگام تعامل با مشتریان خود دنبال می کند.
    CRM اغلب برای اشاره به شرکت ها و سیستم های فناوری استفاده می شود که به مدیریت تعاملات خارجی با مشتریان کمک می کنند.
    زمینه های عمده رشد در فناوری CRM شامل نرم افزار، رایانش ابری، و هوش مصنوعی است.

درک مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

عناصر CRM از وب سایت و ایمیل های یک شرکت گرفته تا پستی های انبوه و تماس های تلفنی را در بر می گیرد. رسانه های اجتماعی شرکت های یک طرفه ای هستند که با رونده هایی سازگار می شوند که به نفع خط پایین خود هستند. تمام نقطه CRM این است که برای ساخت تجارب مثبت با مشتریان به نگه داشتن آنها را به عقب به طوری که یک شرکت می تواند یک پایه رو به رشد از مشتریان بازگشت ایجاد کنید.

به طور فزاینده ای، اصطلاح CRM در حال استفاده برای اشاره به سیستم های فن آوری شرکت ها می توانند درگیر برای مدیریت تعاملات خارجی خود را با مشتریان در تمام نقاط در طول چرخه عمر مشتری، از کشف به آموزش و پرورش، خرید، و پس از خرید.

با ارزش تخمینی بازار جهانی بیش از ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، فناوری CRM به طور گسترده ای به عنوان سریع ترین رده سازمانی-نرم افزاری در حال رشد ذکر شده است، که تا حد زیادی بازار گسترده تر نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) را در بر می گیرد. پنج بازیکن از بزرگترین بازیکنان در بازار CRM امروز شامل ابر محاسبات غول Salesforce، مایکروسافت، SAP، اوراکل و ادوبی سیستمز.

CRM شامل تمام جنبه هایی است که یک شرکت در آن با مشتریان تعامل دارد، اما بیشتر به فناوری مورد استفاده برای مدیریت این روابط اشاره دارد.


انواع فناوری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
نرم افزار CRM

 اطلاعات مشتری را در یک مکان تجمیع می کند تا به کسب و کارها دسترسی آسان به داده ها بدهد، مانند بهترین نرم افزار CRM داده های تماس، سابقه خرید و هر گونه تماس قبلی با نمایندگان خدمات به مشتریان. این داده ها به کارکنان کمک می کند تا با مشتریان تعامل، پیش بینی نیازهای مشتری، تشخیص به روز رسانی مشتری و پیگیری اهداف عملکرد زمانی که آن را به فروش می آید.

هدف اصلی نرم افزار CRM کارآمدتر و پربارتر کردن تعاملات است. رویه های خودکار درون یک ماژول CRM شامل ارسال مواد بازاریابی تیم فروش بر اساس انتخاب مشتری از یک محصول یا سرویس است. برنامه ها همچنین نیازهای یک مشتری را برای کاهش زمان لازم برای تحقق یک درخواست ارزیابی می کنند. 


 راه حل های ابر CRM

سیستم های مبتنی بر ابر داده های بی درنگ را در اختیار عوامل فروش در دفتر و در این زمینه قرار می دهند تا زمانی که یک کامپیوتر، گوشی هوشمند، لپ تاپ یا تبلت به اینترنت متصل شود. چنین سیستم های به رخ کشیدن افزایش دسترسی به اطلاعات مشتری و از بین بردن فرایند نصب گاهی اوقات پیچیده درگیر با دیگر محصولات CRM و یا نرم افزار.

راحتی این نوع سیستم، با این حال، دارای تجارت کردن است. اگر یک شرکت از کسب و کار خارج شود یا با کسب مواجه شود، دسترسی به اطلاعات مشتری ممکن است به خطر بیفتد. یک کسب و کار ممکن است مسائل سازگاری داشته باشد که چه زمانی و اگر به یک فروشنده متفاوت برای این نوع نرم افزار مهاجرت کند. همچنین برنامه های CRM مبتنی بر ابر به طور معمول بیش از برنامه های در خانه هزینه دارند.
مدیریت انسانی CRM و هوش مصنوعی

همه نرم افزار کامپیوتر در جهان برای کمک به CRM هیچ معنی بدون مدیریت مناسب و تصمیم گیری از انسان است. به علاوه، بهترین برنامه ها داده ها را به گونه ای سازماندهی می کنند که انسان ها می توانند به آسانی تفسیر کنند و به نفع خود استفاده کنند. برای CRM موفق، شرکت ها باید یاد بگیرند که اطلاعات مفید و داده های فوق العاده را تشخیص دهند و باید هر گونه سوابق تکراری و ناقصی را که ممکن است به کارکنان اطلاعات نادرستی در مورد مشتریان بدهد، هرز کنند.

گرند ویو تحقیقات تخمین می زند که بازار CRM از ۳۶٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ رشد خواهد کرد.

با وجود این نیاز انسانی، تحلیلگران صنعت به طور فزاینده ای در حال بحث در مورد تاثیری هستند که کاربردهای هوش مصنوعی ممکن است در آینده ای نزدیک بر مدیریت CRM و بازار CRM داشته باشند. هوش مصنوعی انتظار می رود برای تقویت فعالیت های CRM با سرعت بخشیدن به چرخه فروش، بهینه سازی قیمت گذاری و تدارکات توزیع، کاهش هزینه های تماس های پشتیبانی، افزایش نرخ وضوح، و جلوگیری از از دست دادن از طریق تشخیص تقلب.

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی ملموس برای خرید نرم اقزار CRM با این حال، در مراحل اولیه فرزندخواندگی هستند، اگر چه Salesforce و مایکروسافت در حال حاضر شروع به ادغام اجزای هوش مصنوعی در سیستم های CRM موجود خود کرده اند.
رقابت ریسک رایگان با $100,000 در نقدی مجازی
قرار دادن مهارت های تجاری خود را به آزمون با شبیه ساز سهام رایگان ما. رقابت با هزاران نفر از معامله گران Investopedia و تجارت راه خود را به بالا! ارسال معاملات در یک محیط مجازی قبل از اینکه شما شروع به به خطر ابتلا به پول خود را. تمرین استراتژی های تجاری به طوری که هنگامی که شما آماده برای ورود به بازار واقعی، شما تا به حال عمل شما نیاز دارید.

Comments

Popular posts from this blog

مدیریت ارتباط با مشتریان در استراتژی کسب و کار

نرم افزار تماس چیست؟